Senderisme 5è: Tossal Roig 2016

El passat divendres 11 de novembre, els alumnes de 5é eixirem de l’escola a les 9:00 hores, seguint el Camí Vell (que és l'antiga Via Augusta) fins arribar a l’Assut; allí vam parlar de la importància de la construcció i dels seus orígens, així com d'altres elements de l'entorn. Sobre les 10:00 enfilarem camí cap a la vall de Raca, fins aplegar al lloc on hi ha una escultura singular, on paràrem per esmorzar. Després tornàrem per tal d’anar darrere del Tossal de l’Assut, on vam veure una altra construcció singular, un aljub. A continuació enfilarem camí cap al Tossal Roig, al qual pujarem per dinar i gaudir d'unes vistes precioses de La Vall, amb el poble i el castell al fons. Entre les 13:00 i les 14:30 hores vam dinar i jugar prop d'un corral abandonat. Per últim, baixàrem i seguint el curs del riu Borriol i aplegarem a l’escola un poc abans de les 16:30 hores.

Senderisme 6è: Barranc d'Olaria 2016

La primera eixida del curs, el passat dimecres 14 de novembre, es va iniciar a les 9:00 hores per anar des de l'escola cap al Toll de Barrús, i caminarem vora riu, veient la enginyeria del reg a partir d'un assut, fins arribar al Molí de l’horta avall. Vam poder gaudir del paisatge del riu i conèixer la importància de l'Alquerieta dins la història de Borriol. Després remuntarem el riu per tornar al al Toll de Barrús -veient abans una sénia preciosa- on  esmorzàrem al voltant de les 10:30 hores. En acabar l’àpat, sobre les 11:00 hores,  caminarem per una sendera per veure i parlar sobre La Torreta i el Tossal de les Forques. D'allí pujarem per darrere de La Coma fins arribar al dipòsit d’aigua, des d’on agafarem el camí cap a la zona alta del naixement del Barranc d’Olària, lloc des d'on divisàrem unes vistes de la Plana i de la Costa d'Azahar; al voltant de les 13:00 hores ens posàrem a dinar . Sobre les 14:15 hores emprenguérem camí cap a La Sima, per veure i comentar aquest accident geològic; després, caminant sempre per la cresta de la muntanya, baixarem fins arribar a l’antic abocador existent a la part de baix del barranc, on comentàrem la importància de mantenir net i recuperar els espais naturals alterats per l'home; seguirem camí fins a Sant Vicent i arribarem l’escola un poc abans de les 16:30 hores.

Senderisme: La Serra 2016

El passat dia 29 d'abril els alumnes de 6t eixirem de l’escola a les 9:30 hores per agafar la GR-33 que puja per la La Pererola; pel camí vam estar elaborant un croquis d'itinerari fins arribar al Coll de La Serra, en concret a La Pedra, on esmorzarem. En acabar l’àpat, visitàrem el Mas de Demetrio, on s'explicà com era la vida en un mas no fa tants anys. Continuàrem caminant cap al Corral de Cotico, veient una clotxa, una escultura i, el més impressionant, les vistes dels paisatges que envolten Borriol. Després baixarem -lentament- a dinar a La Font de La Botalària; en acabar l'àpat i descansar un poc, seguirem baixant cap al Calvari per veure unes vistes espectaculars del poble i aplegarem a l’escola un poquet abans de les 17:00 hores.

Senderisme: Cova de les Ferreries 2016

El passat dia 26 d'abril, els alumnes de 5t curs, acompanyats pels seus tutors i el mestre d'EF, vam eixir de l’escola a les 9:30 hores i ens vam dirigir cap la cova de les Ferreries, on descansarem per esmorzar. Férem alguna parada al camí per orientar-nos amb una maqueta feta a l'escola i per observar alguns aspectes de l'entorn, especialment els abocadors incontrolats que hi ha pel camí. Després ens dirigirem cap al barranc de les ermites per arribar a la Font de La Teula i dinar allí prop. Després de dinar baixarem pel Barranc de l’Ermites i, vorejant la ramaderia per una drecera, entrarem a Borriol per altra vegada per Pitarch, des d’on aplegarem a l’escola un poquet abans de les 17:00 hores